Nákladní vozy

Moderátor: vostrej cenzor

Petr Šimral
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Petr Šimral » stř 29. črc 2020 0:48:48

Pavel píše:Ten se do Prunéřova vozí ve vozech Faccs. Smysl přejít na Innotrans by mělo jen tehdy, pokud by měl větší kapacitu.


Smysl přejít na Inno se jmenuje "kombinovaná doprava". Dotace na pořízení, sleva za DC.

A Wapky a Sasky už toho měly docela dost za sebou...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)

Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12799
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Pavel » stř 29. črc 2020 8:00:01

Jenže v případě vápence do Prunéřova se nakládá vůz přímo na Mořině, v lomu a vykládá v elektrárně, kde je k tomu účelu hlubiňák. Takže kombinace žádná. Pokud se vozí uhlí, tam je asi výhodou příznivější poměr netto / tára vůči klasickému vozu.
BTW
Při toulkách v okolí Třeboně vlakem jsem zaznamenal hemžení Innotransích vagónů na ledacos, hlavně asi na štěpku, ale taky v oplenovém provedení.

Petr Šimral
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Petr Šimral » stř 29. črc 2020 10:00:22

Však to Pavle píši. Má to prvky kontejneru, tak je to kombinovaná. Je to bohužel úplně stejné, jako hlavně v Německu oblíbené výměnné nástavby --> nikdy neopustí náklaďák, ale pořízení je dotováno.
A u vlaků v CZ taky velká část Innofreightů neopustí vůz, ale máme i přesto slevu za DC.

A zkus si na běžný kontejnerák přidat lokomotivu, kterou potřebuješ na druhém konci ramene. Okamžitě o slevu přicházíš.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)

Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12799
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Pavel » stř 29. črc 2020 11:04:24

U nás Innofreighty vůz opustí - na chvilku, při překlálění do výsypky :-)
Taky jsme zkoušeli jak kontejner naplnit popílkem a poslat zpět do dolů. Aby se to urychlilo, přeložil by se kontejner na gumokol, odvez k nakládacímu místu a zase vrátil na žel. vůz. To už by kombinovaná přeprava byla.

Petr Šimral
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Petr Šimral » stř 29. črc 2020 11:09:15

A nebylo by při vašich objemech jednodušší popílek přiblížit k vozům spíše dopravníkem?

Asi ne, blbost. Prodlužoval by se potřebný obrat soupravy. Je jednodušší to naplnit v klidu na zemi a pak to jen naházet na vlak. Ale i tak. Než to strkat na návěs a vozit, není lepší to plnit na place, kde mi jezdí ta vaše superještěrka na bedny?
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)

Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12799
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvekod Pavel » stř 29. črc 2020 11:15:32

Samozřejmě, nejjednodušší by bylo hned na té koleji, co vysypáváme uhlí, plnit kontejnery popílkem, ale problém, je, že naplnění trvá násobně déle než vysypání. Takže prázdná souprava by se musela odstavit na volnou kolej, tam vybudovat silo a plnit + další lokomotiva na posun. Někdo spočítal, že převézt to na gumokolu pod stávající výsypku vyjde levněji. Pod stávající výsypkou sice jsou taky koleje, ale:
- dá se tam najet jen se 3 vozy, takže to znamená dělit soupravy a
- je tam úvrať.


Zpět na “KOLEJOVÁ VOZIDLA”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host