Elektrické lokomotivy a jednotky

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
LiborII
Příspěvky: 4952
Registrován: pon 18. led 2016 8:23:18

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od LiborII »

Petr Šimral píše: stř 07. dub 2021 1:42:07 A teď si představme, že ty dnešní TSI prakticky řeší jen bezpečnost drážních vozidel při střetech s těžkými kamióny na přejezdech a tomu se dá vyhnout pouze tím, že ty přejezdy mít nebudeme...
Nebo tím, že opustíme v zájmu vlastního fungování dilema cat in microwawe a budeme se držet osvědčeného principu (omezené) důvěry ve význam šraňek (ostatně jak jinak to funguje na silnici, kde hypoteticky tentýž kamion bez problému sešrotuje třínapravový plně obsazený autobus). Jenže to bohužel dnešní společnost neskousne, čímž generuje obrovské pole působnosti omylem technicky vzdělané vrstvě, která technicky pracovat jsa v tomto smyslu vzdělána omylem nechce, a u původcovství takových norem a jejich prosazování hlava nehlava často je.

Aneb vymyťme přejezdy na koridoru se stošedesátkou, chtějme tam vozidla obrněná, ale necpěme to na lokálky, kde se jezdí max 80.

Pls. k Morrisovi, nepište mi, že takové tratě nemají co existovat :)
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 10849
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Slídil »

Líbí se mi stavba Sudoměřice - Votice, kde zmizí všechny přejezdy (snad 9). O to víc "mrzí" ten přejezd, který je kousek před začátkem té stavby, v místě bývalého nádraží Sudoměřice, kde by se imho mimoúrovňové řešení našlo (prostoru je tam dost), ale nějak se asi nehledalo.

Ale jinak mě to baví, úsek Su-Vo byl sice přeprojektován na 200, ale jezdit se tam bude 100, bo absence národního zabezpečovače (traťové části).
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Ondřej M.
Příspěvky: 6239
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ondřej M. »

Se tam už počítá s ETCS a "na tu chvíli to nemá cenu", ne?
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 27967
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Morris Zapp »

LiborII píše: stř 07. dub 2021 12:57:34 Pls. k Morrisovi, nepište mi, že takové tratě nemají co existovat :)
No dobře, už ten rozepsaný text mažu... :P
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 27967
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Morris Zapp »

Slídil píše: stř 07. dub 2021 13:05:05 Ale jinak mě to baví, úsek Su-Vo byl sice přeprojektován na 200, ale jezdit se tam bude 100, bo absence národního zabezpečovače (traťové části).
Co na tom divnýho? Národní "zabezpečovač" stejně nic nezabezpečuje.
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 14190
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Pavel »

Tak si čtu zprávy na Seznamu a najednou na mne vyjukne reklama na Škoda Transportation. To si fakt ten Brzezina myslí, že někoho ze čtenářů zpráv zaujme jejich nabídka natolik, že si koupí vlastní tramvaj?
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 10849
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Slídil »

Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Ondřej M.
Příspěvky: 6239
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ondřej M. »

A je "příčinou" snahy o prodej to neexistující ETCS nebo něco jiného?
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26728
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

A co by to mělo být jiného, podle vás?
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 27967
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Morris Zapp »

Že jsou to strašný střepy..?
Ondřej M.
Příspěvky: 6239
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ondřej M. »

Drn píše: pon 19. črc 2021 22:58:47 A co by to mělo být jiného, podle vás?
To, co píše Morris; i tady na DF se několikrát objevilo, že Zátopci spíš polehávaj, než běhaj (chudák Zátopek, ten to musí v tom Rožnově pěkně rozvrtávat).
Druhá věc může být, že instalatéři mají nepsanou kartelovou dohodu a Dráhy nechtěj platit ty peníze, co si o ně instalatéři říkaj. Pokud vím, tak ty mašiny jsou na instalaci mobilek připravený, takže by to měla být záležitost "přijedu, našroubuju, běhá to", a nikoli nějakých složitých úprav stroje vyžadujících půlroční stání v depu.
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 10849
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Slídil »

Ty 109 jsou imho připaveny na mobilku ETCS maximálně podle tehdejšího stupně poznání.

A to, že před výraznější investicí do těch vozidel majitel zvažuje, zda to vůbec dává smysl, beru jako správné.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 14190
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Pavel »

Tyto úvahy měl ale vésti dříve, když si objednával stroj, který neexistoval ani na papíře.
Petr Šimral
Příspěvky: 1960
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Pavel píše: úte 20. črc 2021 12:35:14 Tyto úvahy měl ale vésti dříve, když si objednával stroj, který neexistoval ani na papíře.
V tak prastarých letech je ale neměl podle čeho vést. K ETCS se nějaká provinční fabrika bez zkušeností dostat nemohla...
Nemodrý :mrgreen:
Ivan
Příspěvky: 29820
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ivan »

Petr Šimral píše: úte 20. črc 2021 13:41:41 K ETCS se nějaká provinční fabrika bez zkušeností dostat nemohla...
Nešlo jen o ETCS, ale vůbec o "nutnost" objevovat Ameriku. Je vcelku zřejmé, že to rozhodnutí tehdy bylo především politické ("aby dělníci ve Škodovce měli co žrát"), nikoliv ekonomické.
Nemám důvod nenazývat věci (květiny, lidi, města, moře, kuřata, stavení...) jejich pravými jmény.
jaloviec
Příspěvky: 18490
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od jaloviec »

Ivan píše: úte 20. črc 2021 13:44:18 Nešlo jen o ETCS, ale vůbec o "nutnost" objevovat Ameriku. Je vcelku zřejmé, že to rozhodnutí tehdy bylo především politické ("aby dělníci ve Škodovce měli co žrát"), nikoliv ekonomické.
Ameriku objevili dřív, než Vectron. Tím to asi nebude. I když ta politika by v tom roli hrát mohla. Od Němců dostali papíry až hodně dlouho po Vectronu.

A ETCS už bylo/je zkušebně na 151008.
Ovšem pro dnešek už asi nemá smysl, doba pokročila.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 14190
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Pavel »

Ivan píše: úte 20. črc 2021 13:44:18
Nešlo jen o ETCS, ale vůbec o "nutnost" objevovat Ameriku. Je vcelku zřejmé, že to rozhodnutí tehdy bylo především politické ("aby dělníci ve Škodovce měli co žrát"), nikoliv ekonomické.
Právě. Nejdříve ČD odmítly taury, že neměly reference. A pak jsem v době, kdy Škodovka řešila transformátor, viděl, jak se po Brenneru prohání jeden taur za druhým.
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26728
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

Morris Zapp píše: úte 20. črc 2021 7:31:13 Že jsou to strašný střepy..?
Řek bych, že už jsou celkem v poho. Zrovna včera jsem na 7. peronu při čekání na zpožděné vlaky kecal s budějičákem, co s nima vozí vlaky do Lince, a ten si je velmi pochvaloval. Doby, kdy je vystavovali na výkon s dvěma funkčními motory, jsou pryč.

Momentálně celkem slušně hořej Fucktróni.
"Hlavně se z toho neposrat!"
jaloviec
Příspěvky: 18490
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od jaloviec »

Pavel píše: úte 20. črc 2021 19:17:53 Právě. Nejdříve ČD odmítly taury, že neměly reference. A pak jsem v době, kdy Škodovka řešila transformátor, viděl, jak se po Brenneru prohání jeden taur za druhým.
V době prohánění taurů se už řešily normy TSI, nemělo smysl vyrábět/kupovat něco, co bude za chvíli zastaralé.

Nejdůležitější bylo schvalování v Německu. Jak tom dopadlo, každý ví.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 14190
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Pavel »

No, a ten taur vy byl i s německými, rakouskými a já nevím jakými ještě papíry dřív a za menší peníze než Me 109š.
Odpovědět