Elektrické lokomotivy a jednotky
Moderátor: vostrej cenzor
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Jednička v ešusu: Bordel na podlaze, přeplněné odpadkoše, zahumusené sedačky (hlavně opěrky mastnotou z vlasů), neprůhledná okna, rozvalení nádražáci (imho nezasloužilí). Jo, to si zas někdy doplatím.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Punk is not EET
-
- Příspěvky: 1200
- Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Dnes dvakrát jednička v Ešusu.
Mnichovice 9:14 - Praha hl.n. - čisto, příjemno, včas a v oddíle ještě jeden muž nastupující taktéž v Mnichovicích.
Zpět Praha hl.n. 11:35 - Strančice - čisto, příjemno, včas, příjemný hovor s průvodčí, jinak prázdno.
Mnichovice 9:14 - Praha hl.n. - čisto, příjemno, včas a v oddíle ještě jeden muž nastupující taktéž v Mnichovicích.
Zpět Praha hl.n. 11:35 - Strančice - čisto, příjemno, včas, příjemný hovor s průvodčí, jinak prázdno.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany 

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Vzhledem k tomu, že jelo i několik, co neměli jednorázový doplatek, a nikdo se nad tím nepozastavoval, je u nás tento humus zřejmě běžný. Chili, zapřádat hovor s průvodčím na toto téma nemělo smysl. Nehledě na to, že na zapřádání hovoru tam byly totožné (rozvalené) uniformy.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Punk is not EET
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
To bylo starostí, jak Drn bude muset se skřípěním zubů "flirtovat".
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-leo-exp ... str-51330/

https://zdopravy.cz/ceske-drahy-leo-exp ... str-51330/


"Hlavně se z toho neposrat!"
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Čučím na Smíchově na pýchu šokalistického průmyslu, na 150215, na ty šílené bedny na podcozcích (motory, převodovky, ?). A především na tu parodii na brzdy.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Punk is not EET
- Grafoman
- Příspěvky: 18094
- Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
- Bydliště: První dračí ucho
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Ale něco odtahala, ne? Třeba "Hradčany" a tak...
Doba je vážná...
- Morris Zapp
- Příspěvky: 24922
- Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
- Bydliště: Plotinus
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Parodie na brzdy je dědistvím rakouské lokomotivní školy: lokomotiva nemá brzdit, ošoupala by si drahá spřažená dvojkolí, od brzdění je tendr. Akorát že k elektrikám ty tendry nějak zapomněli dodávat.
- Morris Zapp
- Příspěvky: 24922
- Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
- Bydliště: Plotinus
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Předpokládám, že ano.
Stejně jako byla oficiální doktrína, že lokomotiva nesmí být silnější, než kolik je potřeba na převezení nejtěžší požadované zátěže na kritickém stoupání kritickou rychlostí.
Stejně jako byla oficiální doktrína, že lokomotiva nesmí být silnější, než kolik je potřeba na převezení nejtěžší požadované zátěže na kritickém stoupání kritickou rychlostí.
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Morris Zapp píše:Parodie na brzdy je dědistvím rakouské lokomotivní školy: lokomotiva nemá brzdit, ošoupala by si drahá spřažená dvojkolí, od brzdění je tendr. Akorát že k elektrikám ty tendry nějak zapomněli dodávat.
No jo, zapomněli dávat do těch pár EDB, proto brzdil tendr.


PRNIZB
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Slídil píše:Čučím na Smíchově na pýchu šokalistického průmyslu, na 150215, na ty šílené bedny na podcozcích (motory, převodovky, ?). A především na tu parodii na brzdy.
Pak je nejlepší mašina EU něco a EP09. Tam je těch hejblat kolem brzdy tolik, že podle tohoto kritéria musí být lepší i než všechny vectrony atd.

PRNIZB
-
- Příspěvky: 1200
- Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Slídil píše:Čučím na Smíchově na pýchu šokalistického průmyslu, na 150215, na ty šílené bedny na podcozcích (motory, převodovky, ?). A především na tu parodii na brzdy.
Koukáš na druhou generaci...
První generace do stoupání nic moc a na klesání taky nic moc (on si to tenkrát nikdo nedokázal moc představit, hlavně když současně se dole kopcom valily párovky o hmotnosti 150 tun, kde brzda byla rovnou vypnutá (byť možná na brzděnce pár tun zapsaných bylo) a prioritní zábrzdná byla 700 metrů (a M290.0 Slovenská Strela dokázala v tomto mrdníku ubrzdit i 130 km/h na klesání).
Druhá generace měla zajímavou vizi: když už si vezeme kravské fechralové rozjezdové odporníky, tak s nimi snad můžeme i brzdit, když už si navíc vozíme i ty kravské trakčáky 1 MW kus. Trošku se zapomnělo, že když se něco rozpojí, tak elektřina nebrzdí, zatímco když se u vzduchu něco rozpojí, tak to brzdí a nejde to odbrzdit

A z toho vyplynula medializovaná nehoda Meridianu v roce 1977, kde součástka za 10 haléřů zajistila nefunkčnost dynamické brzdy a polská hadice zajistila nefunkčnost brzdy samočinné.
Takže na celém vlaku brzdila jen lokomotiva. Zkoušel jsem to simulovat v simulátoru:
a) brzdění jen přímočinnou brzdou (lokomotivní) - rychlost 93 km/h --> nápadně se to shodovalo se skutečností.
b) brzdění jen dynamickou brzdou a po vjezdu do tunelu (tenkrát byl bez troleje) brzdění brzdou přímočinnou - rychlost 62 km/h --> pravděpodobně by spadl nějaký kufr, talíře ve žrádelňáku, ale vlak by na 99% nevykolejil.
c) v případě, že by vlakvedoucí strhl záchranku v okamžiku vjezdu prvního vozu do tunelu rychlostí 96 km/h, vlak by zastavil na rozhodné výhybce a nebylo vůbec co řešit...
Ale zajímavé je, že ta samá druhá generace do Německa pneumaticky brzdit uměla (Bastard, ES 499.2, 371, 372), tedy i plánované hospodářství dokázal někdo zlomit.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany 

-
- Příspěvky: 1200
- Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Morris Zapp píše:Předpokládám, že ano.
Stejně jako byla oficiální doktrína, že lokomotiva nesmí být silnější, než kolik je potřeba na převezení nejtěžší požadované zátěže na kritickém stoupání kritickou rychlostí.
Američani se jí drží dodnes. Mají - li na vlaku více lokomotiv, než potřebují pro jeho vozbu v kritickém úseku, tak ty navíc vypnou a vezou jako mrtvou zátěž. A dosahují pro celou flotilu spotřebu pod 2l/1000 hrtkm a při jejich zdanění nafty opravdu nepotřebují elektrizaci...
To, co oni dokáží s celou flotilou na všech vlacích bych já v Evropě dokázal na vlacích o hmotnosti vyšší jak 1300 tun s extrémně dobře vyškolenými strojvedoucími a samozřejmě daňové zatížení to stejně pošle úplně jinam...
A ostatně my se toho držíme taky. Pokud zátěž vlaku odveze jedna loko, tak loko navíc je tažená, bez napojení do mnohočlenného řízení...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany 

- Morris Zapp
- Příspěvky: 24922
- Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
- Bydliště: Plotinus
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Už jsem to sem psal: americké železnice mají s evropskými společný akorát tak rozchod.
-
- Příspěvky: 1200
- Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Morris Zapp píše:Už jsem to sem psal: americké železnice mají s evropskými společný akorát tak rozchod.
Ale kdež. I určité ekonomické principy jsou společné, pravda, nikoliv u evropských národních (dříve unitárních) železnic...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany 

- Morris Zapp
- Příspěvky: 24922
- Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
- Bydliště: Plotinus
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
A které..?
-
- Příspěvky: 1200
- Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13
Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Dosáhnout co nejvyšší hmotnosti na jednu jednotku tahavosti, byť je to řádově úplně jinde...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany 

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky
Slídil píše:Čučím na Smíchově na pýchu šokalistického průmyslu, na 150215, na ty šílené bedny na podcozcích (motory, převodovky, ?). A především na tu parodii na brzdy.
Nejlepší mašina pro osobní vozbu, co tu byla vyprodukována.
Parodie na brzdy? Slyšels někdy o nezávislé EDB? Tyhle mají kolem 3,5 MW. Takže se s tím dá i strojně jezdit dostatečně rychle.
Možná by tě přesvědčilo, kdybys byl svědkem, jak za celou cestu z Ústí do Prahy nepotřebuju špalky nebo destičky ani u krychlíku se 7 vozy.

"Hlavně se z toho neposrat!"