Elektrické lokomotivy a jednotky

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

při vstupu rychlostí vyšší stejný vlak se stejným brzdným účinkem nedokáže zabránit neustálému zrychlování.

Ano, to je prostě jednoduchá fyzika...

Pokud do úseku najedu šedesátkou při zadání 2 MW, 80 tun hmotnost, tak nemám 200 kN, ale 100 kN a jízdní odpor soupravy se mi sice mírně snížil o aerodynamiku, ale to je nic proti snížení brzdné síly výkonovou charakteristikou...

A pojedu rychleji a ještě rychleji, protože zvyšováním rychlosti mi při stejném výkonu bude brzdná síla klesat a klesat a klesat.

Takže když na klesání najedu dvacítkou a budu brzdit naplno, tak je reálné, že v Čadci na vjezdu pokud bude do rovného to v šedesátce udržím a pak už je to jedno (traťová rychlost je vyšší, klesání podstatně nižší).
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Drn píše:Škoda, že jsem tohle nevěděl, když jsem se mezi skalkami v opárenském údolí svezl s 800 tunami brzděnými jen mašinou (742), hytlákem a dvěma opleňáky s dřevem rychlostí 85 km/h. Hned bych byl klidnější. :lol: :lol:

Nájezd k spádu rychlostí 25, pak první neúspěšný pokus o udržení rychlosti průběžnou brzdou, pak rychlobrzda ... v oblouku pod Chotiměří už na mostku 55, někde v místě dnešního křížení s D8 už 75 ... zážitek na celý život. :lol: :lol:

Rychlost kolem 85 jsem udržoval rychlobrzdou s plně zabrzděnou přídavnou a "cihlou" na písečáku. Zpomalit to nešlo.


Nerejpej, mám to samé :D

Kdysi jsem se válel na topíráku, když mi strojmistr zavolal do kutlochu, ať čapnu prvního Sergeje v řadě, sjedu Lv do nového Sedla, tam zapřáhnu Arzbergy 47114, odvezu je do Chebu a vrátím se Lv zpátky.

Přijíždím do Sedla na čtvrtou, okamžitě posun zpět, přejíždím někam na stovky, jsem zapřažen, vozák okamžitě zabrzdi, odbrzdi, tranzitérka dává papíry a 40 a volno. Ani pět minut to netrvalo.
Souprava 30 Wap, 2405 tun.
Rozjezd, na zhlaví 20 km/h, brzdím na zkoušku, pokles na 18, okamžitě odbrzdění, patnáctý stupeň a tradá do osmi promil do tunelu.
Za tunelem se to láme, shazuji to z výkonu, při rychlosti 50 km/h poprvé brzdím na tři zoubečky. A 55. 4 zoubečky 60. Rychlobrzda, 65, 70, 75, 80.
Oživuji vysílačku, naštěstí to byl Sergej s vysílačkou, protože byl jako záložní za manipulácké Čmeláky. Do Sokolova jsem se dokřikl, ale do rovného už to nešlo srovnat, proti taktéž křížem odjížděl zrovna noční osobák.
Minuli jsme se asi o 100 - 200 metrů a do odbočky jsem vletěl rychlostí 82 km/h.

A když jsem se sbíral z podlahy, tak jsem z vysílačky slyšel: "Peťo, mašina a první Wapka svítí, ostatní je potichu. A máš zelenou až do Chebu. Ahoj."

A tak jsem si v Dasnicích na přídavnou zastavil (ze Sokolova už to stoupá 2 - 3 promile), otevřel kohouty mezi první a druhou Wapkou, udělal si úplnou a dojel do Tršnic, tam postrk a tradá do Chebu.

Ale ani ty, ani já jsme neměli EDB, protože ta by to v pohodě zvládla podle Jalovce...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24922
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Morris Zapp »

Drn píše:Rychlost kolem 85 jsem udržoval rychlobrzdou s plně zabrzděnou přídavnou a "cihlou" na písečáku. Zpomalit to nešlo.
Jak takového provozního stavu dosáhneš? Co zkouška brzdy? Co předepsaná výměra br. % ? :o
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Morris Zapp píše:
Drn píše:Rychlost kolem 85 jsem udržoval rychlobrzdou s plně zabrzděnou přídavnou a "cihlou" na písečáku. Zpomalit to nešlo.
Jak takového provozního stavu dosáhneš? Co zkouška brzdy? Co předepsaná výměra br. % ? :o


Předpokládám, že na papíru toto vše proběhlo v pořádku, ostatně u mého příkladu to vše v pořádku bylo taky...

Strojvedoucí není tím, kdo fyzicky kontroluje přilehnutí a odlehnutí brzdových špalíků při zkoušce brzdy...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Grafoman »

Drn,PetrŠ píše:...

Tak to jste měli kliku, že nebyly další Zákolany, což?
Doba je vážná...
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

Morris Zapp píše:
Drn píše:Rychlost kolem 85 jsem udržoval rychlobrzdou s plně zabrzděnou přídavnou a "cihlou" na písečáku. Zpomalit to nešlo.
Jak takového provozního stavu dosáhneš? Co zkouška brzdy? Co předepsaná výměra br. % ? :o

ÚZB i patřičná JZB provedena a podepsána. Papírově vše v pořádku. Jen jako u Petra, jen za třetím vozem (zde hytlák a dva opleňáky s dřevem dobírané do již přivezeného a s kopce z Dobkoviček průběžně brzděného vlaku .... 8 sypáků se šutrem) neotevřel průvodčí nákladního vlaku kohouty ani to nespojil spojkama a "po volným" ty ložený sypáky pak prostě odcucal. :lol:

Nicméně, k jeho obraně musím říct, že to nakonec taky sám zachránil. Lezl v té rychlosti a obloucích pod větvema vzrostlých stromů po šutru z jednoho vozu na druhý a utahoval ruční brzdy. Zastavili jsme na konci rovinky za zastávkou Opárno.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Ivan
Příspěvky: 27769
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ivan »

A jak se to pak řešilo?
Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

Nijak. Po zastavení se hadičky propojily a kohouty otevřely, klepla se JZB na prvním voze se štěrkem a jelo se dál dole kopcom.

Kola a špalky mašiny do večera vychladly, písek jsem v depu dobral, "omoučněné" podvozky :-P :-D a podélník jsem otřel pucvolí, proužek jsem po šichtě zahodil. Jen vlakvedoucí (tehdy již 65 letý pan Šuma) tentýž měsíc odešel raději do penze. A mně ten kajícný průvodčí doručil slíbenou litrovku finské vodky.
Naposledy upravil(a) Drn dne pon 24. srp 2020 0:03:00, celkem upraveno 1 x.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

U mě nijak. Pan vozmistr z Dasnic dostal telefonické upozornění, kolik alkoholu má být na prahu mého bytu v šest ráno (bydlel o tři patra níže, neměl to daleko a fakt to tam bylo :-)) a ať si zbytek uplatí sám.

S traťovákem jsem mluvil hned ráno, šel to okamžitě prohlédnout a přeměřit a fakt to přežilo.
Akorát špalky na Sergeji byly nadranc..., obruče naštěstí v pořádku.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Sakra, to je shoda :D
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

Proti tobě jsem to měl čajový. U tebe šlo na tý vexli skutečně o hubu.
Ještě dodám ... psal se srpen 1987, lok. T466.2071.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Drn píše:Proti tobě jsem to měl čajový. U tebe šlo na tý vexli skutečně o hubu.
Ještě dodám ... psal se srpen 1987, lok. T466.2071.


No, pokud už mi to "alzheimer" nepřemazal, tak to byla 781.464. Vlak 47114 Nové Sedlo - Arzberg a bylo to někdy ke konci roku 1990. Už nebylo léto a ještě nebyl sníh...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
V H
Příspěvky: 307
Registrován: pát 18. pro 2015 11:29:51

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od V H »

Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Drn »

jaloviec píše:......

Nepsals tu před časem nějaké provokativní kecy na stav pražské údržby? ;)

Scan z debaty mezi fíry z Bi na jedné tajné FB skupině na téma současných náhrad za 471 v podobě klasiky s dvěma 163 na koncích řízené jedním fírou (zakazuje předpis ČD). ;)

Já, naopak, jsem se nad rámec svých povinností snažil prostřednictvím KO, hlášenek, či služebních mailů docílit toho, aby se urychleně zlepšil katastrofální stav bohumínských strojů (jak HV, tak EMJ - z přebírání strojů po opravách mají ze mě lempli na dílně lufta dodnes).
Jakým způsobem jsem na to doplatil (a z jaké strany), to vím pouze já a pár lidí v depu, kteří toho byli svědkem....
:P
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Hnusný, co?

Příspěvek od Pavel »

žabotlam.jpg
žabotlam.jpg (33.12 KiB) Zobrazeno 168 x

To vymyslel ROPID.
Ondřej M.
Příspěvky: 4846
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Ondřej M. »

Mně to přijde celkem vtipný, jen ten vyplazený jazyk si mohli odpustit. Ale k užití tak do Dikobrazu nebo jako magnetka na ledničku v doprkanclu nebo na fírcimře.
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Petr Šimral »

Mě se to fakt líbí.

Ale je všeobecně známo, že můj vkus je úplně zvrácený.

A ten vyplazený jazyk je Scharf, má to svou logiku.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24922
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Morris Zapp »

Jo, ale místo hmyzu tím měl lapat šotouše.
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od jaloviec »

Drn píše:
jaloviec píše:......

Nepsals tu před časem nějaké provokativní kecy na stav pražské údržby? ;)

Scan z debaty mezi fíry z Bi na jedné tajné FB skupině na téma současných náhrad za 471 v podobě klasiky s dvěma 163 na koncích řízené jedním fírou (zakazuje předpis ČD). ;)

Já, naopak, jsem se nad rámec svých povinností snažil prostřednictvím KO, hlášenek, či služebních mailů docílit toho, aby se urychleně zlepšil katastrofální stav bohumínských strojů (jak HV, tak EMJ - z přebírání strojů po opravách mají ze mě lempli na dílně lufta dodnes).
Jakým způsobem jsem na to doplatil (a z jaké strany), to vím pouze já a pár lidí v depu, kteří toho byli svědkem....
:P

Teprve teď jsem si všiml toho příspěvku.
Co se 471 týká, zas je to vyjadřování někoho, kdo o tom nemá páru- tj. různých odejitých do Kolpremů atd, kde už se neodvažují tak prudit a tak si vybíjejí své emoce na FB. Případně poté, co se někteří snažili dostat zpět a odmítli je. No, jeden se po známosti dostal do SÚ VM.

Vysvětlení zvláštních souprav je jednoduché. Jedna stojí v DPOV na zár.opravu(motor), další má sjetá kola a po peripetiích s PARS se to teď začalo dělat v depu, další má vadné motory a ty v depu nenavinou. Poslední odstavená čeká na díly. K tomu odstavení do prav.údržby - a je to...
PRNIZB
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 9587
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Elektrické lokomotivy a jednotky

Příspěvek od Slídil »

Drn píše:Pak mám vždycky 100 a 1 chuť tomu kikotovi, co se v tlačítku "splete" o bezmála půl metru a ignoruje jasně viditelný označovací štítek, rozšířit řitní otvor kopancem. :evil:

No, můžu Ti někdy stav těch jasně viditelných označovacích štítků (a tlačítek celkově) vyfotit. Ostatně, tipnul bych si, že ten obtěžující poplach při stisknutí tlačítka plošiny musel vymyslet stejnej borec, co vymyslel i tlačítko "opakování hlášení".

Tuhle jsem v syslu objevil předvěstník:
predvesnik.jpg
predvesnik.jpg (214.01 KiB) Zobrazeno 121 x
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Odpovědět