Železniční vozy osobní

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Výsledky měření útlumu mobilního signálu ve vozech ČD.
A opět jedna perla z novinářského pera:
Již 20dB útlum podle úřadu představuje stokrát nižší výkon signálu...
Pan redaktor asi taky patří k těm, kteří jsou proti matice jako povinnému maturitnímu předmětu :-(
Uživatelský avatar
pavel.juza
Příspěvky: 13918
Registrován: úte 08. pro 2015 19:01:59
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od pavel.juza »

Pavel píše:
Pan redaktor asi taky patří k těm, kteří jsou proti matice jako povinnému maturitnímu předmětu :-(

A není to spíš fyzika než matematika?
„Tady je nějaký smrad, a dokud tady ten smrad bude, tak neodejdu,“ řekl tchoř.
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Jedná se o pochopení podstaty dekadického logaritmu, ne?
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Grafoman »

Hlavně blbá formulace věty.

Ale konkrétně nepery a decibely bych lidem "odjinud" moc nevyčítal. on si to člověk dost obtížně představuje - a navíc je známo, že, jak kdysi pravil jeden můj starý ostřílený kolega, "žádná ženská a mnohej chlap v životě nepochopí rozdíl mezi 'kolikrát' a 'o kolik'..." - a tohle je ještě mnohem horší :-)
Doba je vážná...
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Přiznám se, že když jsme měli první laborky z obory "Přenos zpráv" a všechny přístroje měřili v Neperech, tak jsem taky propadl lehké panice.
Uživatelský avatar
pavel.juza
Příspěvky: 13918
Registrován: úte 08. pro 2015 19:01:59
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od pavel.juza »

Pavel píše:Jedná se o pochopení podstaty dekadického logaritmu, ne?

To taky. Ale hned po tom se jedná o to, že některé fyzikální veličiny se měří v decibelech a ty decibely že jsou logaritmy. A to už je fyzika. To se v čisté matematice neučí.
„Tady je nějaký smrad, a dokud tady ten smrad bude, tak neodejdu,“ řekl tchoř.
Uživatelský avatar
Dominik
Příspěvky: 35348
Registrován: úte 08. pro 2015 19:06:08
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Dominik »

pavel.juza píše:
Pavel píše:
Pan redaktor asi taky patří k těm, kteří jsou proti matice jako povinnému maturitnímu předmětu :-(

A není to spíš fyzika než matematika?


Tohle ještě ne.
Uživatelský avatar
Dominik
Příspěvky: 35348
Registrován: úte 08. pro 2015 19:06:08
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Dominik »

Pavel píše:Výsledky měření útlumu mobilního signálu ve vozech ČD.
A opět jedna perla z novinářského pera:
Již 20dB útlum podle úřadu představuje stokrát nižší výkon signálu...
Pan redaktor asi taky patří k těm, kteří jsou proti matice jako povinnému maturitnímu předmětu :-(


Já bych to zjednodušil a konstatoval matematické bezvědomí.
Uživatelský avatar
Dominik
Příspěvky: 35348
Registrován: úte 08. pro 2015 19:06:08
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Dominik »

pavel.juza píše:
Pavel píše:Jedná se o pochopení podstaty dekadického logaritmu, ne?

To taky. Ale hned po tom se jedná o to, že některé fyzikální veličiny se měří v decibelech a ty decibely že jsou logaritmy. A to už je fyzika. To se v čisté matematice neučí.


Ovšem ta definice ve fyzice je čistě matematická; fyzika jakožto věda používající část matematiky si přelezla přes hranici věd, aby na matematickém území definovala takto tu míru a ještě nepřešla přes hranici zpět.
Uživatelský avatar
zdenek.hudec
Administrátor
Příspěvky: 27047
Registrován: pon 07. pro 2015 19:50:26
Bydliště: Rychnov u Jablonce nad Nisou

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od zdenek.hudec »

Nejsou to vozy železniční, nýbrž tramvajové. Nebylo by jednodušší a levnější převážet je po kolejích? Samozřejmě nemyslím po ose...
Vy, blbci, nepřete se spolu, spor uzavřete s noblesou!
A pak ať zapěje vůl volu: "Ach kde ti loňští blbci jsou?" (pfc!)
mikulda
Příspěvky: 3945
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od mikulda »

zdenek.hudec píše:Nejsou to vozy železniční, nýbrž tramvajové. Nebylo by jednodušší a levnější převážet je po kolejích? Samozřejmě nemyslím po ose...


Asi ne, T3 se vyvážely kamionama na Ukrajinu vždycky. Vlakem jezdí trolejbusy.
Uživatelský avatar
Hungry Bear
Příspěvky: 1947
Registrován: stř 16. pro 2015 21:13:09
Bydliště: Liberec

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Hungry Bear »

No, já si skupiny tramvajemi ložených plošiňáků na "zadním" Smíchově pamatuju velmi dobře, jejich tahání ulicí po vlečce z fabriky taky.
vedeni ANO, radostně do El Ano!
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od jaloviec »

Hungry Bear píše:No, já si skupiny tramvajemi ložených plošiňáků na "zadním" Smíchově pamatuju velmi dobře, jejich tahání ulicí po vlečce z fabriky taky.


Nebude problém s překládkou, tj.zdražením přepravy, na široké vozy v Čierné? Trolejbus se dá vytáhnout a přesunout po vlastní ose bez jeřábu
PRNIZB
Uživatelský avatar
zdenek.hudec
Administrátor
Příspěvky: 27047
Registrován: pon 07. pro 2015 19:50:26
Bydliště: Rychnov u Jablonce nad Nisou

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od zdenek.hudec »

Ony neexistují nákladní vody s převazatelnými nebo podvozky nebo dokonce plynule měnitelným rozchodem? Nevím, ptám se.
Vy, blbci, nepřete se spolu, spor uzavřete s noblesou!
A pak ať zapěje vůl volu: "Ach kde ti loňští blbci jsou?" (pfc!)
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Možná existují, ale kdo je má, kolik stojí ...
Pokud vím, náklady se v Čierne vždy překládaly.
Jedné, na co si vzpomínám, byly sovětské cisternové ucelené soupravy s armádním palivem. U nich bylo zajímavé ještě to, že celá souprava byla spojena spřahadly východního typu a za lokomotivou byl plošiňák vybavený jak šroubovkami tak SA-3. Cisterny neměly rám, byly přímo spojeny s podvozky (typ diamond) třmenem, obepínajícím, celou cisternu.
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Grafoman »

Hungry Bear píše:No, já si skupiny tramvajemi ložených plošiňáků na "zadním" Smíchově pamatuju velmi dobře, jejich tahání ulicí po vlečce z fabriky taky.


Ano, ano... já taky, měl jsem v Košířích babičku. Jako hošík jsem se na to vždy těšil, vlak jede po ulici.
Doba je vážná...
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Oni na té vlečce ve Stroupežnického přetahovali také na plošiňácích rozpracované tramvaje v rámci vnitrozávodní dopravy.
mikulda
Příspěvky: 3945
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od mikulda »

Taky je otázka, jestli je v cíli propojení železniční a tramvajové sítě. A taky jestli si odvoz zajišťuje kupující sám (obvykle kamiony mají UA značky). Pro ojetiny z Curychu postavili ve Vinnici extra překládkovou splítku, ale těch vozů bylo víc. A jestli tady jede každá tramvaj do jiného města ...
Uživatelský avatar
Jáchym von Nebužel
Příspěvky: 2647
Registrován: pát 11. pro 2015 19:14:42
Bydliště: v naší obci na kopci

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Jáchym von Nebužel »

Pavel píše:Možná existují, ale kdo je má, kolik stojí ...
Pokud vím, náklady se v Čierne vždy překládaly.
Jedné, na co si vzpomínám, byly sovětské cisternové ucelené soupravy s armádním palivem. U nich bylo zajímavé ještě to, že celá souprava byla spojena spřahadly východního typu a za lokomotivou byl plošiňák vybavený jak šroubovkami tak SA-3. Cisterny neměly rám, byly přímo spojeny s podvozky (typ diamond) třmenem, obepínajícím, celou cisternu.

Jo. Několikrát jsem tyhle kotle viděl na vlečkový koleji ve Vlkavě (Čachovicích), kde se stáčely LPH pro posádku v Milovicích.
V místě, kde je dneska ČOV bylo "dočasné" stáčiště.
Byli jsme před unií, budeme i po ní.
Když vláda začne lidem zabavovat zbraně, vězte, že je budete zanedlouho potřebovat.
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční vozy osobní

Příspěvek od Pavel »

Ano, to místo znám; vlečka by mohla sloužit jako zárodek léta plánované spojky do Milovic :-)
Odpovědět