Nákladní vozy
Moderátor: vostrej cenzor
Nákladní vozy
K čemu jsou vozy Eanos?
- Grafoman
- Příspěvky: 18094
- Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
- Bydliště: První dračí ucho
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní vozy
Jako na co se používají nebo proč zrovna Eanos?
Na co se hodí:
Anglicky:
http://www.gbrx.com/products-services/r ... ies-eanos/
Německy:
http://www.astrarail.com/de/produkte/boxwagen/eanos/
Značení - to je norma UIC 438-2 - čtyřnápravový otevřený čelně nevýklopný nad 60t max 100 km/h
Detailně například zde:
http://www.jerid.cz/files/downloads/PRU17_w.pdf
Na co se hodí:
Anglicky:
http://www.gbrx.com/products-services/r ... ies-eanos/
Německy:
http://www.astrarail.com/de/produkte/boxwagen/eanos/
Značení - to je norma UIC 438-2 - čtyřnápravový otevřený čelně nevýklopný nad 60t max 100 km/h
Detailně například zde:
http://www.jerid.cz/files/downloads/PRU17_w.pdf
Doba je vážná...
Re: Nákladní vozy
Prosím, nevíte někdo, co znamenal šikmý bílý pruh na dveřích vozů Glm ČSD ? Nějaké omezení užití, např. jen na potraviny ?
Děkuji.
Děkuji.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Punk is not EET
Re: Nákladní vozy
A když jsme u těch bílých pruhů, proč bývá bílý pruh na některých ložiskových domcích nákladních vozů?
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:A když jsme u těch bílých pruhů, proč bývá bílý pruh na některých ložiskových domcích nákladních vozů?
Zpětná kontrola horkoběžnosti, pokud dojde k přehřátí ložiska, pruh se vypaří.
Re: Nákladní vozy
Děkuji.
To mne taky napadlo, jen jsem si myslel, že pruh změní barvu. Ale když se pruh vypaří, jak to potom poznají, když ne všechny vozy v soupravě ho mají?
To mne taky napadlo, jen jsem si myslel, že pruh změní barvu. Ale když se pruh vypaří, jak to potom poznají, když ne všechny vozy v soupravě ho mají?
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:Děkuji.
To mne taky napadlo, jen jsem si myslel, že pruh změní barvu. Ale když se pruh vypaří, jak to potom poznají, když ne všechny vozy v soupravě ho mají?
Asi tak, že se těžko vypaří všechny pruhy na všech ložiscích jednoho vozu najednou, ne?

Nevím sice, z čeho ta barva přesně je, ale horké ložisko rozškvaří jakoukoliv barvu na domcích. Krom toho mi trochu uniká smysl toho pruhování. Zažil jsem už několik horkých ložisek a vždy po jejich vychladnutí nešlo s vozidlem jinak jet, než s bačkorama od porodní báby, bo se to po vychladnutí hryzlo a jelo to jen smykem.
Tohle malování bude u nás již brzy zbytečný. Někdy v září mají zapnout systém rozpoznávání závad na pojezdech drážních vozidel. Nebude to chytat jen horká ložiska, ale i plochy a bohužel i horké kotouče, jak mi bylo předpovězeno. Na to jsem fakt zvědav, jak často budeme zbytečně někde uhýbaní a budeme dělat prohlídky.
http://www.fscr.cz/index.php?page=clanek&id=581
"Hlavně se z toho neposrat!"
Re: Nákladní vozy
Drn píše:Nevím sice, z čeho ta barva přesně je, ale horké ložisko rozškvaří jakoukoliv barvu na domcích. Krom toho mi trochu uniká smysl toho pruhování. Zažil jsem už několik horkých ložisek a vždy po jejich vychladnutí nešlo s vozidlem jinak jet, než s bačkorama od porodní báby, bo se to po vychladnutí hryzlo a jelo to jen smykem.
Dokážu si představit případ, kdy vůz jede rychle, ložisko se ohřeje, pak jede pomalu, ložisko se ochladí a pak zastaví a nezakousne se. A to by právě měla odchytit ta barva.
Re: Nákladní vozy
Porucha ložiska se obvykle vyvíjí tak, že teplota zvolna, dlouhodobě stoupá. Pokud se to dá včas identifikovat, je šance vyměnit ložisko nebo namazat ho včas, bez havárie. To ale znamená chytit to tak při teplotě okolo 100°C, ne, když je skříň ohřátá tak, že se na ní pálí barva.
Dovedu si představit speciální barvivo, které při těch 100° změní barvu, nebo zmizí.
Dovedu si představit speciální barvivo, které při těch 100° změní barvu, nebo zmizí.
- Grafoman
- Příspěvky: 18094
- Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
- Bydliště: První dračí ucho
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:speciální barvivo, které při těch 100° změní barvu, nebo zmizí.
Vodovky?

Doba je vážná...
Re: Nákladní vozy
Spíš voskovky 

Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
Re: Nákladní vozy
V elektrárnách se u důležuitých strojů měří teploty ložisek. Když teplota přesáhne 80°, dostane operátor výstrahu. Při 100° se stroj automaticky odstaví. Teď přišli koumáci se systémem včasné výstrahy, kdy si vezmou výpis teploty ložiska měsíce dozadu a koukají, jak se ložisko chová. Pokud je teplota dlouhodobě stabilní, byť relativně vysoká, je všechno OK. Když ale ložisko běží měsíce při 45° a najednou se ta teplota pomalu zvýší na 60°s trendem dalšího pokračování, lze často zjednat nápravu včas, mnohdy i bez mimořádné odstávky.
U železničních vozů to tak nejde (byť u osobních by to šlo, stejně už jsou plné elektroniky), ale taková opravdu včasná výstraha může mít smysl. A pak je tady taky otázka kultury práce; bude někdo ochoten se zabývat tím, že v konkrétní soupravě wapek má jedna teplejší ložisko?
U železničních vozů to tak nejde (byť u osobních by to šlo, stejně už jsou plné elektroniky), ale taková opravdu včasná výstraha může mít smysl. A pak je tady taky otázka kultury práce; bude někdo ochoten se zabývat tím, že v konkrétní soupravě wapek má jedna teplejší ložisko?
Re: Nákladní vozy
Grafoman píše:Vodovky?
Méně impotentního krasořečnění!

Re: Nákladní vozy
Náhodou, ty voskovky by tu funkci plnili dostatečně, když by nešlo o klasickou "pastelkovinu", ale směs, která by odtekla až při vyšší teplotě
.

Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
- Grafoman
- Příspěvky: 18094
- Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
- Bydliště: První dračí ucho
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:Méně impotentního krasořečnění!
Napsal bych "touché"... ovšem když porovnám délku našich posledních příspěvků, nevím nevím...

Doba je vážná...
Re: Nákladní vozy
Ivan píše:Náhodou, ty voskovky by tu funkci plnili dostatečně, když by nešlo o klasickou "pastelkovinu", ale směs, která by odtekla až při vyšší teplotě.
Slovo "plnili" přelepte slovem "plnily" a zapomeňte

Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:V elektrárnách se u důležuitých strojů měří teploty ložisek. Když teplota přesáhne 80°, dostane operátor výstrahu. Při 100° se stroj automaticky odstaví. ...ale taková opravdu včasná výstraha může mít smysl. A pak je tady taky otázka kultury práce; bude někdo ochoten se zabývat tím, že v konkrétní soupravě wapek má jedna teplejší ložisko?
Ano, má smysl v případě, že takový stoj je drahý, důležitý a je jich jen pár. V případě vozů, jejich počtu a četnosti zadření bych řekl, že takové opatření ve výsledku bude dražší než případná výměna zadřeného ložiska.
Kdysi dávno nějaký ing. vymyslel něco podobného na jednu E499.0. Žádné zadření se nekonalo.
Aa logicky- kdyby fírovi začala svítit ledka třeba u 2. motoru, měl by s rychlíkem zastavit a počkat, až ložisko vychladne? Pokud už se ložisko začne hřát, je stejně odepsané.
Fungovalo to do té doby, než bylo potřeba vyvázat motor a mašinu zvednout. Při té příležitosti se to demontovalo. Muselo, onen pán to udělal nerozebíratelné.
Záležitost zadřených ložisek na této řadě vyřešil přechod na jiné mazivo...
Něco jiného je zařízení na trati, kdy by měl ten, kdo to má na starosti, vlak odstavit. To je rozumnější cesta, kontrolovat jedním zařízením statisíce ložisek.
On by se měl vlak odstavit i při plochých místech. V případě os. dopravy se tak v mnoha případech neděje.
PRNIZB
Re: Nákladní vozy
Pavel píše:U železničních vozů to tak nejde (byť u osobních by to šlo, stejně už jsou plné elektroniky), ale taková opravdu včasná výstraha může mít smysl. A pak je tady taky otázka kultury práce; bude někdo ochoten se zabývat tím, že v konkrétní soupravě wapek má jedna teplejší ložisko?
Se obávám, že by to nešlo vůbec - u vozů se jaksi ložisko netočí nepřetržitě stejnými otáčkami.
Ta barva je tam jako pojistka pro případ, kdy se ložisko přehřálo, ale než dojelo k indikátoru horkoběžnosti na trati, tak vychladlo.
Re: Nákladní vozy
Grafoman píše:jaloviec píše:odstavit i při plochých místech
Co to je, pls?
To je, když vlak jede a jedno kolo dělá tadadadadadadadadadadadadadada ...

(na obvodu kola krátké ploché místo, které vzniklo po jízdě smykem)