Diskusní fórum českých dráhařů nejen o železnici. ......................................................................... Registrací a zadáním osobních údajů souhlasíte s jejich zveřejněním. Údaje můžete kdykoli odstranit.
Jenže v případě vápence do Prunéřova se nakládá vůz přímo na Mořině, v lomu a vykládá v elektrárně, kde je k tomu účelu hlubiňák. Takže kombinace žádná. Pokud se vozí uhlí, tam je asi výhodou příznivější poměr netto / tára vůči klasickému vozu. BTW Při toulkách v okolí Třeboně vlakem jsem zaznamenal hemžení Innotransích vagónů na ledacos, hlavně asi na štěpku, ale taky v oplenovém provedení.
Však to Pavle píši. Má to prvky kontejneru, tak je to kombinovaná. Je to bohužel úplně stejné, jako hlavně v Německu oblíbené výměnné nástavby --> nikdy neopustí náklaďák, ale pořízení je dotováno. A u vlaků v CZ taky velká část Innofreightů neopustí vůz, ale máme i přesto slevu za DC.
A zkus si na běžný kontejnerák přidat lokomotivu, kterou potřebuješ na druhém konci ramene. Okamžitě o slevu přicházíš.
U nás Innofreighty vůz opustí - na chvilku, při překlálění do výsypky Taky jsme zkoušeli jak kontejner naplnit popílkem a poslat zpět do dolů. Aby se to urychlilo, přeložil by se kontejner na gumokol, odvez k nakládacímu místu a zase vrátil na žel. vůz. To už by kombinovaná přeprava byla.
A nebylo by při vašich objemech jednodušší popílek přiblížit k vozům spíše dopravníkem?
Asi ne, blbost. Prodlužoval by se potřebný obrat soupravy. Je jednodušší to naplnit v klidu na zemi a pak to jen naházet na vlak. Ale i tak. Než to strkat na návěs a vozit, není lepší to plnit na place, kde mi jezdí ta vaše superještěrka na bedny?
Samozřejmě, nejjednodušší by bylo hned na té koleji, co vysypáváme uhlí, plnit kontejnery popílkem, ale problém, je, že naplnění trvá násobně déle než vysypání. Takže prázdná souprava by se musela odstavit na volnou kolej, tam vybudovat silo a plnit + další lokomotiva na posun. Někdo spočítal, že převézt to na gumokolu pod stávající výsypku vyjde levněji. Pod stávající výsypkou sice jsou taky koleje, ale: - dá se tam najet jen se 3 vozy, takže to znamená dělit soupravy a - je tam úvrať.
Tak mě napadá - co vlastně znamená v písmenném značení to poslední "s"? Detailní výklad významu jednotlivých malých písmen u jednotlivých typů to neuvádí (teda aspoň ten, co mám staženej já)