Nákladní vozy

Moderátor: vostrej cenzor

Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Petr Šimral »

Pavel píše:Ten se do Prunéřova vozí ve vozech Faccs. Smysl přejít na Innotrans by mělo jen tehdy, pokud by měl větší kapacitu.


Smysl přejít na Inno se jmenuje "kombinovaná doprava". Dotace na pořízení, sleva za DC.

A Wapky a Sasky už toho měly docela dost za sebou...
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Pavel »

Jenže v případě vápence do Prunéřova se nakládá vůz přímo na Mořině, v lomu a vykládá v elektrárně, kde je k tomu účelu hlubiňák. Takže kombinace žádná. Pokud se vozí uhlí, tam je asi výhodou příznivější poměr netto / tára vůči klasickému vozu.
BTW
Při toulkách v okolí Třeboně vlakem jsem zaznamenal hemžení Innotransích vagónů na ledacos, hlavně asi na štěpku, ale taky v oplenovém provedení.
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Petr Šimral »

Však to Pavle píši. Má to prvky kontejneru, tak je to kombinovaná. Je to bohužel úplně stejné, jako hlavně v Německu oblíbené výměnné nástavby --> nikdy neopustí náklaďák, ale pořízení je dotováno.
A u vlaků v CZ taky velká část Innofreightů neopustí vůz, ale máme i přesto slevu za DC.

A zkus si na běžný kontejnerák přidat lokomotivu, kterou potřebuješ na druhém konci ramene. Okamžitě o slevu přicházíš.
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Pavel »

U nás Innofreighty vůz opustí - na chvilku, při překlálění do výsypky :-)
Taky jsme zkoušeli jak kontejner naplnit popílkem a poslat zpět do dolů. Aby se to urychlilo, přeložil by se kontejner na gumokol, odvez k nakládacímu místu a zase vrátil na žel. vůz. To už by kombinovaná přeprava byla.
Petr Šimral
Příspěvky: 1200
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Petr Šimral »

A nebylo by při vašich objemech jednodušší popílek přiblížit k vozům spíše dopravníkem?

Asi ne, blbost. Prodlužoval by se potřebný obrat soupravy. Je jednodušší to naplnit v klidu na zemi a pak to jen naházet na vlak. Ale i tak. Než to strkat na návěs a vozit, není lepší to plnit na place, kde mi jezdí ta vaše superještěrka na bedny?
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Pavel »

Samozřejmě, nejjednodušší by bylo hned na té koleji, co vysypáváme uhlí, plnit kontejnery popílkem, ale problém, je, že naplnění trvá násobně déle než vysypání. Takže prázdná souprava by se musela odstavit na volnou kolej, tam vybudovat silo a plnit + další lokomotiva na posun. Někdo spočítal, že převézt to na gumokolu pod stávající výsypku vyjde levněji. Pod stávající výsypkou sice jsou taky koleje, ale:
- dá se tam najet jen se 3 vozy, takže to znamená dělit soupravy a
- je tam úvrať.
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Grafoman »

Tak mě napadá - co vlastně znamená v písmenném značení to poslední "s"? Detailní výklad významu jednotlivých malých písmen u jednotlivých typů to neuvádí (teda aspoň ten, co mám staženej já)
Doba je vážná...
mikulda
Příspěvky: 3945
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od mikulda »

s - 100 km/h
ss - 120 km/h
(ložený)
Tonda
Příspěvky: 2178
Registrován: pát 11. pro 2015 6:02:47

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Tonda »

Tak, tak. Hezky je to vysvětleno tady
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: Nákladní vozy

Příspěvek od Grafoman »

Oběma dík.

MMCH v tom značení (které mám stažené dokonce z nějakých výukových materiálů tuším) by to mohlo být uvedeno aspoň "před závorkou"...

EDIT: Tondův materiál je skutečně o dost lepší; juž ho mám stažený :-)
Doba je vážná...
Odpovědět