diesel (plyn atd) lokomotivy

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Pavel »

No, a ten generátor byl lehčí, než dynamo.
:-)
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Kdo s tím má zkušenosti? 794. https://zdopravy.cz/cz-loko-predalo-ces ... uny-24584/

České dráhy převzaly poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300, které pro ně vyrobila společnost CZ LOKO. Nové lokomotivy České dráhy využívají na posun ve stanicích a depech, kde nahradily nepříliš spolehlivou řadu 714.
hlavní výhodou vysoká spolehlivost nových lokomotiv.

Nezdá se mi, že by 714 byly nespolehlivé.
Zatím to spíš vypadá, že CZ LOKO nestíhá opravovat. I když to mohou být dětské nemoci a postupně spolehlivé budou.

Okolí pak ocení snížení hlučnosti a splnění nejpřísnějších emisních limitů EU Stage IIIB.
Hlučnější než 714, docela se divím. Možná ty emise, když je ten čistící bazmek vyplní čtvrtinu strojovny.

výkonu 328 kW a maximální rychlostí 60 km/h
Což je půlka 714. Stačí vypnou jeden motor a máme rázem úspornou a tichou mašinu. :P .
60 na posun stačí, bohužel toho dosáhne tak s třemi vozy. Když tahá 10, jede s bídou 20-30.
To vše bez EDB. :cry:

Věřím, že tím pomůžeme oživit některé vlečkové provozy a opět přispějeme k odlivu některých nákladních přeprav ze silnic,
Věřit může, tam, kde by se přistavovaly ty 3-4 vozy. Takových asi už moc nebude.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Grafoman
Příspěvky: 18094
Registrován: pát 11. pro 2015 10:26:56
Bydliště: První dračí ucho
Kontaktovat uživatele:

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Grafoman »

Já jsem se o ni zajímal jen v souvislosti s TRAINZ :-) ale již tehdy jsem narazil na diskusi velmi podobnou té pod odkazovaným článkem.

Mně se tyhle srandamašiny nikdy moc nelíbily, ale já naštěstí nemusím tahat žádný reálný vagóny... ve virtuálu ovšem jednu rosničku mám a už dva roky akorát stojí v depu :-)
Doba je vážná...
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Co na to KV z DKV? :)
DSCN7082.JPG
DSCN7082.JPG (160.8 KiB) Zobrazeno 397 x
PRNIZB
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

jaloviec píše:Kdo s tím má zkušenosti? 794.

Já měl jít zítra na přeškolení a autorizačky na tuhle dýzlovou m...u.
Ale vysvětlil jsem vedoucímu, že už mám za málo, abych si špinil ruce a smrděl naftou. Takže ti neporadím. Ať si to užijou mladí sokolíci.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24922
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Morris Zapp »

Ciwe padesátníci jsou dneska nejlepší a perspektivní zamci, ty výběhovej type :P
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Morris Zapp píše:Ciwe padesátníci jsou dneska nejlepší a perspektivní zamci, ty výběhovej type :P

To se s mou nechutí se mastit na zkurwených čmoudech nijak nevylučuje. ;-) :-P
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24922
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Morris Zapp »

Taky mě udivilo, že ti to vůbec měli odvahu nabídnout ;)
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Adepty vybíral chlapec dva roky po průmce. Ve funkci vedoucího strojmistra. :D
"Hlavně se z toho neposrat!"
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Drn píše:
jaloviec píše:Kdo s tím má zkušenosti? 794.

Já měl jít zítra na přeškolení a autorizačky na tuhle dýzlovou m...u.
Ale vysvětlil jsem vedoucímu, že už mám za málo, abych si špinil ruce a smrděl naftou. Takže ti neporadím. Ať si to užijou mladí sokolíci.

Tak fíra tam smrdět od ničeho nebude, mají tam pohodlí, i s mikrovlnkou. Ideální pro skorodůchodce, pravidelné směny, žádné spaní po noclehárnách atd.
Spíš mi jde hodnocení výkonu a použitelnosti na to, na co jsou určeny.
Teď v poslední době už nějaký čas jezdí bez neustálých zásahů výrobce. Tak uvidíme.

A co ty na to podložení kola dvěma kusy dřeva nalezeného kdoví kde?
PRNIZB
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Aha. Takže "bezúdržbový stroj", jo? Oleje, voda se nekontrolují, vydrží od Mo do Mo.... nafta se taky dozbrojí indukčně.... :-)

Co já? Nic. Nejsem KV z DKV. :-D

Třeba jen dílna popátý odignorovala požadavek dosazení nových klínů.

Pošli to Nantlovi, on to vyšetří. :-P
"Hlavně se z toho neposrat!"
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Drn píše:Aha. Takže "bezúdržbový stroj", jo? Oleje, voda se nekontrolují, vydrží od Mo do Mo.... nafta se taky dozbrojí indukčně.... :-)

Co já? Nic. Nejsem KV z DKV. :-D

Třeba jen dílna popátý odignorovala požadavek dosazení nových klínů.

Pošli to Nantlovi, on to vyšetří. :-P

Neříkej, že neČD dílna něco takového dovolí.
PRNIZB
tomík
Příspěvky: 8104
Registrován: úte 08. pro 2015 19:08:56

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od tomík »

Ááá, náš troll udělal na toho, kdo mu odpoví, chytáček - ten je ale bystry.. :-Q :mrgreen:
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

:lol:

No jo, na tapety už mu většina neskáče, tak zkouší jinak.

Ale povedlo se mu. Nečekal bych, že slídí kolem soukromnických mašin a hledá závady. :roll:

Jaloviec: Kdes to fotil?
"Hlavně se z toho neposrat!"
janer
Příspěvky: 3016
Registrován: stř 09. pro 2015 10:03:41

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od janer »

jaloviec píše:A co ty na to podložení kola dvěma kusy dřeva nalezeného kdoví kde?

Já bych usoudil, že na mašině nebyly klíny. A nikde poblíž se neválela čuba. Jediné co trochu zaráží, je to podložení z obou stran u jednoho kola...
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Drn píše::lol:

No jo, na tapety už mu většina neskáče, tak zkouší jinak.

Ale povedlo se mu. Nečekal bych, že slídí kolem soukromnických mašin a hledá závady. :roll:

Jaloviec: Kdes to fotil?

V depu, vede té, kde jsem dělal.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 9586
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Slídil »

Pavel píše:
Drn píše:
Slídil píše:Ve 12 jsem řídil T466.0. Od té doby mám pro tuto lokomotivu slabost.

Já Pylštyka řídil v 10. A kvůli němu jsem fíra. :-)

A přitom je to taková blbá mašina.

Ať se jede tam nebo tam, fíra vidí na trať. Na rozdíl od všech těch čoud, hektorů, čmeláků, ... Při změně směru není nutné procházet skrz strojovnu, jako u brejlovců, ... Takže pro maňas ideální, ta mašina vůbec nebyla blbá.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24922
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Morris Zapp »

Mašina měla dobrou koncepci, narozdíl od odstrašujícího příkladu sestřenice Bangle, ale dojela na neschopnost znárodněného průmyslu poradit si s licenčním motorem.
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25273
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Souhlasím. Částečně i se Slídilem.

Rozhled a bezpečnost fíry před debily na přejezdech famózní. Chod taky nebyl špatný. Ale ten motor .... v zimě problémy se startem (cpal se tam éter), v létě velké problémy s chlazením. Ani si už nepamatuju, kolikrát jsme při postrku "kameničákům" do Jedlové stáli v Kytlici (tam obvykle Pylštyk vydržel, než se "uvařil"). Pak na něm byla v zimě celkem kosa. Pod podlahou byly náhony pro chlazení TM a tak se tam jednak vířilo dost prachu a druhak to i prosávalo stanoviště (škvírami v podlahách). Pamatuju případ, kdy strojvedoucí jen náhodou nepřišel o dolní končetiny, když mu bouchl Pegas a tlaková vlna odhodila krycí podlážky nad točícími se řemenicemi chlazení. Naštěstí seděl na "verpánku", ale ten pohled dolů prý byl děsivý. :roll:

Mně se na něm líbil ten zvuk a ta výška, i když jsem s ním odvezl (z nouze) jen jeden osobní vlak (bez autorizace řady a za komančů :-D). Vše ostatní mám z vnějšího pozorování a od kamarádů kolegů z dep Louny a Česká Lípa, kde jich měli pokokot.

Oproti tomu bangle: Strašlivě pitomý výhled, ale jinak naprosto spolehlivý motor a celkově i mašina. I proto jezdí dodnes. Taky poměrně solidní chodové vlastnosti. Ale to měl i ten Pylštyk.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Pavel »

Morris Zapp píše:…ale dojela na neschopnost znárodněného průmyslu poradit si s licenčním motorem.

K tomu dvě poznámky:
1) Kupovat licenci na komůrkový motor byla v 70. letech zhovadilost (v té době ale nic překvapivého).
2) Kupovat licenci na motor, jehož klíčové komponenty továrna na tanky neumí vyrobit dle původní dokumentace je zhovadilost rovněž (v té době ale nic překvapivého).
Odpovědět