diesel (plyn atd) lokomotivy

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ahmad Šáh Masúd
Příspěvky: 7533
Registrován: pát 11. pro 2015 9:56:24
Bydliště: Panszir Valley

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Ahmad Šáh Masúd »

Drn píše:Adepty vybíral chlapec dva roky po průmce. Ve funkci vedoucího strojmistra. :D


Dva roky po průmce dělá strojmistra, jo?
To je teda u vás o dost horší než se si myslel... :roll: :roll: :roll:
احمد شاه مسعود
Ivanismus - nový diskuzní styl. (vopičuj co můžeš a dokud na to vidíš)
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 9588
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Slídil »

Pavel píše:motor, jehož klíčové komponenty továrna na tanky neumí vyrobit dle původní dokumentace je zhovadilost rovněž (v té době ale nic překvapivého).

Kladl jsem si otázku, ve které-že fabrice ty motory bratia vyráběli. Holt, co bylo dobré pro T34, nemusí stačit pro lokomotivu.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
mikulda
Příspěvky: 3945
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od mikulda »

Legenda hovoří, že lokomotiva byla postavena, aby se mohl koupit motor, protože do tanků se oficiálně koupit nemohl.
Ivan
Příspěvky: 27769
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Ivan »

Nemohl? V dobách reálsocíku a SSS?

To se mi nějak nezdá, byť v rámci RVHP se někdy děly až neuvěřitelné opruzy (koneckonců kvůli jednomu vznikl Trabant).
Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 9588
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Slídil »

Ivan píše:Nemohl? V dobách reálsocíku a SSS? To se mi nějak nezdá, byť v rámci RVHP se někdy děly až neuvěřitelné opruzy (koneckonců kvůli jednomu vznikl Trabant).

A nebyl Pielstick z té kapitalistické části světa ?
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Ivan
Příspěvky: 27769
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Ivan »

Mea culpa. Já měl za to, že to bylo od Dederonů, a ono od Frantíků (tedy méně spolehlivé :D ).
Vnucený náhubek inteligentnost mnou dříve kritizovaných příspěvků nezvýší
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

Drn píše:Souhlasím. Částečně i se Slídilem.

. Ale ten motor .... v zimě problémy se startem (cpal se tam éter), v létě velké problémy s chlazením. Pak na něm byla v zimě celkem kosa. Pod podlahou byly náhony pro chlazení TM a tak se tam jednak vířilo dost prachu a druhak to i prosávalo stanoviště (škvírami v podlahách). .

Na dílně tomu říkali (slovenská) Pomsta. Byli štěstím bez sebe, když skončily.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Pavel »

Mně nějak utkvělo v paměti, že původní motor měl písty z kombinace hliníku a oceli, kvůli chlazení. Pastevci ze Turca si s tím nedovedli výrobně poradit (nebo bylo potřeba ušetřit hliník), tak je dělali z litiny a ono to, překvapivě, nefungovalo.
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25274
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Ahmad Šáh Masúd píše:
Drn píše:Adepty vybíral chlapec dva roky po průmce. Ve funkci vedoucího strojmistra. :D


Dva roky po průmce dělá strojmistra, jo?
To je teda u vás o dost horší než se si myslel... :roll: :roll: :roll:

Chtěl jezdit, ale neprošel zdravotně. Tak ho uklidili na tenhle post, kam nikoho nemohli sehnat. V podstatě je to jen takový hlídač APSky, zpracovává nepracovní stavy, hlídá čerpání dovolený, plánuje nám KOPky a podobné dopředu dané věci.

Skutečnou operativní komandující práci (tedy práci s variantama, řešení náhle vzniklých situací, nahrazování náhlých výpadků personálu atd.) dělá další, zkušený chlap (6-14) a ještě ho po 14. hodině do 20:00 jistí personální strojmistr za okýnkem.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25274
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Pavel píše:Mně nějak utkvělo v paměti, že původní motor měl písty z kombinace hliníku a oceli, kvůli chlazení. Pastevci ze Turca si s tím nedovedli výrobně poradit (nebo bylo potřeba ušetřit hliník), tak je dělali z litiny a ono to, překvapivě, nefungovalo.

O takových pístech u Fujary nic nevím, i když ten motor měl řadu zvláštností, třeba dvě ojnice na jednom ojničním čepu, tunelová kliková skříň, zařízení STARTPILOT (s tím éterem), které se používalo již při teplotě motoru pod 40 st. C a mělo vlastní ruční vzduchovou pumpičku s manometrem a jímkou, bo na správnou funkci STARTPILOTU bylo třeba min. tlaku 4 bar .... .
Za to u motoru 14D40 (Sergej) byl píst trojdílný. Jeho hlava byla litinová pochromovaná s 4 kroužky, tělo měl z perlitické litiny se 2 kroužky a Al vložku sedící na dorazovém kroužku a podložce, jejíž velikostí se regulovala velikost spalovacího prostoru.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25274
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

Dnes v Lovosicích a na trase Ltm hor. - Most nebývalé hemžení šotoušů.

Sám pan ředitel modrožlutých tu osobně pilotuje beztlumičovou 39. Barču s dvěma AŽD Bixama, nebo co to je. :-)
"Hlavně se z toho neposrat!"
LiborII
Příspěvky: 4501
Registrován: pon 18. led 2016 8:23:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od LiborII »

Mám zvídavý dotaz. Použití dvoucestného bagru jako lokomotivy pro takový ten Faacs (nebo, jak se to označuje) plný štěrku, to asi není úplně předpisové??? Trakci u něj dělají gumová kola opřená o hlavu kolejnice a brzdu totéž, ne? Ty železniční nápravčičky jsou běžné? Na rovině to je praktické, ale kdyby tam bylo trochu klesání?
jaloviec
Příspěvky: 17229
Registrován: stř 09. pro 2015 9:01:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od jaloviec »

To je k vidění běžně i na spádu, takže předpokládám, že nějaké předpisy na to mají.
Žel. nápravy na podobných vehiklech nemají svůj pohon.
PRNIZB
Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12910
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Pavel »

IMG_20200724_183042649~2.jpg
IMG_20200724_183042649~2.jpg (72.2 KiB) Zobrazeno 190 x

Před časem se tu někdo dotazoval, co se stalo s lokomotivou TA 436.0 z ČKD. Myslím, že jsem ji zahlédl ve Veselí - Mezimostí.
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 24923
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Morris Zapp »

Obrázek
LiborII
Příspěvky: 4501
Registrován: pon 18. led 2016 8:23:18

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od LiborII »

Morris Zapp píše:Obrázek

Jančura a Arriva uskakujou z trati :lol:
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25274
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

LiborII píše:Mám zvídavý dotaz. Použití dvoucestného bagru jako lokomotivy pro takový ten Faacs (nebo, jak se to označuje) plný štěrku, to asi není úplně předpisové??? Trakci u něj dělají gumová kola opřená o hlavu kolejnice a brzdu totéž, ne? Ty železniční nápravčičky jsou běžné? Na rovině to je praktické, ale kdyby tam bylo trochu klesání?

Je to předpisové. Někde jsem tu dával elaborát po dotazování přímo u bagristy. Ten bagr umí ovládat i samočinnou tlakovou brzdu těch ložených vozů.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 25274
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Drn »

LiborII píše:......

Tady kopíruju...
bylo to v „Zajímavostech" i s fotkou.

..... Liebherr

U starších se brzdí stroj jen adhezí mezi gumkoly a kolejnicí, prý celkem slabota. Když má zátěž, tak ta je pak vždy brzděna průběžně. Ubrzdí to cokoliv, co zvládne kompresor ufoukat.

Tento na snímku má brzděna i kola kovová, hydraulicky bubnovou brzdou, funguje jako přídavná brzda. Rádo se to smýká a obouvá.
Rozdělení adheze mezi kov. a gum. koly je řízeno elektronicky přes hydraul. přítlaky. Ale toto know how pan Liebherr nikomu neprozradí. Strojek váží 10t.

Max. zátěž je omezena na 120 t do stoup. 5 promile, víc adhezně stroj na koleji neurve. Mají na to tabulky schválené DÚ. Třeba Eso s jedním Bmz by do těch 5 promil odtáhl i z kopce ubrzdil (ufoukal).
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 9588
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Slídil »

Koukám na Wilsoňáku, jak to v čele Ex350 (do Mníšku pod Alpou) tůruje okuliarnik. To budou jízdní doby jedna poezie.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Uživatelský avatar
Ahmad Šáh Masúd
Příspěvky: 7533
Registrován: pát 11. pro 2015 9:56:24
Bydliště: Panszir Valley

Re: diesel (plyn atd) lokomotivy

Příspěvek od Ahmad Šáh Masúd »

Slídil píše:Koukám na Wilsoňáku, jak to v čele Ex350 (do Mníšku pod Alpou) tůruje okuliarnik. To budou jízdní doby jedna poezie.


Buďte rád. Být to zlý soukromník, tak jedete Karosou, protože žádného brýlovce v záloze nemá. Asi nepředpokládaná NVTV.
احمد شاه مسعود
Ivanismus - nový diskuzní styl. (vopičuj co můžeš a dokud na to vidíš)
Odpovědět