Cyklisti a buzioblečkáři

Moderátor: vostrej cenzor

Odpovědět
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 28646
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Morris Zapp »

Ty seš prostě takový vodoplavební Alžbětko :lol:
LiborII
Příspěvky: 5048
Registrován: pon 18. led 2016 8:23:18

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od LiborII »

zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 14:05:17 Ano. Navíc to v projektu bylo a neudělalo se to jen z důvodu úspor (Slapy) nebo hloupého šturmování (Orlík).
Promiňte, ale já si důvodně myslím, že kdyby nebylo budovatelství komunismu, normální kapitalismus by od té stavby taky upustil (i pokud by to bylo v (předválečném?) projektu Slap), protože na takto velikých hrázích to postrádalo ekonomického smyslu. Pokud by byl plavební zájem, spíš by tam vzniklo postupně více Štěchovic.
V tomhle wiki asi trefuje hřebíček Nový, energetický zájem se dostal do střetu s dosavadními hospodářskými zájmy. První dvě vodní díla kaskády, Vrané a Štěchovice, byla budována ve 30. letech 20. století, ještě s ohledem na plavební účely.
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 11129
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Slídil »

zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 14:15:19 Zdůrazňuji, že jedním z projektovaných účelů staveb vltavské kaskædy je splavnění toku, což bylo za dbl svévolně zanedbáno a upozaděno - ke škodě věci.
Jak už píše LiborII, energetické využití dostalo přednost před splavněním. Pro splavnění by tam bylo stavěno více nižších stupňů. Bolševik se s nějakejma detailama nezdržoval, kolikrát neřešil ani pozemky pod stavbou, a to ani dodatečně. Nějakým alibistickým prohlášením v projektu nelze přisuzovat přehnanou vážnost.

Střední tok Vltavy byl před zkaskádovatěním splavný jednosměrně a jen pro vybraná plavidla (vory, čluny s kamenem na pražské stavby, apod.). Voroplavba by zanikla tak jako tak a stavební materiál už se do Prahy dopravuje jinak. Naopak, to, že jsme se bez velkých zdymadel / výtahů obešli takovou dobu je imho důkazem, že to ve skutečnosti není potřeba.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
mikulda
Příspěvky: 4434
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od mikulda »

zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 14:07:42
mikulda píše: úte 14. zář 2021 12:20:32
zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 10:25:39

Jenom malá loď. Je to stejné, jako kdybys motocykl na konci dálnice převedl přes hrbolaté pole, ale auto by se muselo otočit a vrátit.
Aha, já myslel, že je to stejné, jako kdyby na konci silnice moje auto přívoz převezl přes vodu, ale autobus by se musel otočit a vrátit.
Jo to je lepší příměr.
Potom se tam ovšem musí vybudovat most, jinak ta silnice nemá smysl.
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26935
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Drn »

Slídil píše: úte 14. zář 2021 15:34:50 Naopak, to, že jsme se bez velkých zdymadel / výtahů obešli takovou dobu je imho důkazem, že to ve skutečnosti není potřeba.
Bez VRTky jsme se taky doteď obešli a najednou je potřeba.

Stejně tak bez mobilů, myček nádobí, sušiček a dalších věcí usnadňujících život.

Bráno tvou logikou, mohli jsme zůstat v jeskyni. Neandrtálec se bez toho všeho po něm taky tehdy obešel. :geek:
"Hlavně se z toho neposrat!"
Ivan
Příspěvky: 30159
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Ivan »

Naopak, tvoje logika je "jak se můžeme dnes obejít bez koní, když to ještě donedávna nešlo".
Prostě vodní cesty jakožto nutná součást civilizace začaly svůj význam ztrácet s rozvojem železnice (viz především Británie) a dnes (alespoň v současném stavu technologicko-ekonomicko-ekologického pokroku) jsou v našich podmínkách z nějakých 90 % záležitostí pouze rekreační (a i mnohé vnitrostátní přepravy na Labi jsou do značná míry motivovány před. § 1, resp. tím, že ta infrastruktura tady "zbyla").
Nemám důvod nenazývat věci (květiny, lidi, města, moře, kuřata, stavení...) jejich pravými jmény.
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 11129
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Slídil »

Drn píše: úte 14. zář 2021 16:38:00 Bez VRTky jsme se taky doteď obešli a najednou je potřeba.
Význam vnitrozemských vodních cest na takových bystřinách, jakou je střední tok Vltavy, začal upadat s vynálezem železnice.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Jana
Příspěvky: 3786
Registrován: úte 08. pro 2015 21:52:47

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Jana »

Ondřej M. píše: úte 14. zář 2021 11:28:49
pavel.juza píše: úte 14. zář 2021 9:01:59 Takže cyklista je povinen neustále sledovat značení i v protisměru?
Nepřesně jsem se vyjádřil. Na druhé straně by měla být značka ukončující úsek, pro nějž příkaz platí, tj. ta samá červeně přeškrtnutá, a v tom případě příkaz musí začínat tam, kde z protisměru končí, a logické je ukončit ho až pod schodama. Paní Jano, byla tam? Pokud ne, tak je to chyba.
Nevím, na druhé straně jsem nebyla. Já tam jezdím tím podchodem pod nádražím. Příležitostně zjistím a podám zprávu. ;)
Ondřej M.
Příspěvky: 6550
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Ondřej M. »

Ten konec zákazu by měl být na obou stranách (předpokládám, že cyklista jedoucí z druhé strany má taky sesedat).
Díky za nabídku, ale specielně kvůli mně to zjišťovat nemusíte.
Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 11129
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Slídil »

Drn píše: úte 14. zář 2021 16:38:00 Stejně tak bez mobilů, myček nádobí, sušiček a dalších věcí usnadňujících život.
A ještě jedna věc: mobily, myčky nádobí, sušičky a další věci usnadňující život, jsou většinou nakupované soukromě, takže každý jednotlivec se sám rozhoduje, jestli ta investice stojí za to usnadnění (např. my nemáme sušičku, příroda suší zadarmo), navíc existuje široká škála různé kvality za různou cenu, což je další individuální rozhodnutí. Oproti tomu, za ty výtahy na přehradách se maj vyhodit veřejné prachy, aby z toho byl pochybný veřejný přínos.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26935
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Drn »

Slídil píše: úte 14. zář 2021 17:00:23
Drn píše: úte 14. zář 2021 16:38:00 Stejně tak bez mobilů, myček nádobí, sušiček a dalších věcí usnadňujících život.
A ještě jedna věc: mobily, myčky nádobí, sušičky a další věci usnadňující život, jsou většinou nakupované soukromě, takže každý jednotlivec se sám rozhoduje, jestli ta investice stojí za to usnadnění (např. my nemáme sušičku, příroda suší zadarmo), navíc existuje široká škála různé kvality za různou cenu, což je další individuální rozhodnutí. Oproti tomu, za ty výtahy na přehradách se maj vyhodit veřejné prachy, aby z toho byl pochybný veřejný přínos.
Sušička prádla je pro mne naprosto nepostradatelná, ač jsem ji taky zprvu odmítal. Je to skvělý pomocník. A že je to nezadarmo? Žiju jen jednou a peníze byly a budou, my nebudem.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 28646
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Morris Zapp »

Drn píše: úte 14. zář 2021 18:20:33 Sušička prádla je pro mne naprosto nepostradatelná, ač jsem ji taky zprvu odmítal.
Holt bydlení v bytě...
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26935
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Drn »

I dům má svá místa, kde se po zrušení přetápění uhelným kotlem ta plíseň objevila. Sušička tomu učinila přítrž.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Uživatelský avatar
zdenek.hudec
Administrátor
Příspěvky: 29310
Registrován: pon 07. pro 2015 19:50:26
Bydliště: Rychnov u Jablonce nad Nisou

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od zdenek.hudec »

Ivan píše: úte 14. zář 2021 14:20:30 Znovu opakují klíčovou otázku (kterou jsi zatím nezodpověděl ani mně, ani dalším tazatelům) - K ČEMU je to splavnění tak strašně nezbytné, že musí být nejpozději včera??
Nemusí být nejpozději včera; už to má zpoždění zhruba sedmdesát let.
Vy, blbci, nepřete se spolu, spor uzavřete s noblesou!
A pak ať zapěje vůl volu: "Ach kde ti loňští blbci jsou?" (pfc!)
Uživatelský avatar
zdenek.hudec
Administrátor
Příspěvky: 29310
Registrován: pon 07. pro 2015 19:50:26
Bydliště: Rychnov u Jablonce nad Nisou

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od zdenek.hudec »

LiborII píše: úte 14. zář 2021 15:15:07
zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 14:05:17 Ano. Navíc to v projektu bylo a neudělalo se to jen z důvodu úspor (Slapy) nebo hloupého šturmování (Orlík).
Promiňte, ale já si důvodně myslím, že kdyby nebylo budovatelství komunismu, normální kapitalismus by od té stavby taky upustil (i pokud by to bylo v (předválečném?) projektu Slap), protože na takto velikých hrázích to postrádalo ekonomického smyslu. Pokud by byl plavební zájem, spíš by tam vzniklo postupně více Štěchovic.
V tomhle wiki asi trefuje hřebíček Nový, energetický zájem se dostal do střetu s dosavadními hospodářskými zájmy. První dvě vodní díla kaskády, Vrané a Štěchovice, byla budována ve 30. letech 20. století, ještě s ohledem na plavební účely.
V případě Orlíka byla vana velké železnice už dodána na staveniště (mám to přímo od bývalého hlavního hrázného, otce mého spolužáka z fakulty) a odvezena, protože bylo třeba stavbu otevřít před termínem, aby se zpevnil závazek. Pak už se ta vana nikdy na místo nevrátila. Jestli Vám to připadá jako rozumné šetření...
Na Slapech bylo navrženo světově unikátní šachtové rotační lodní zdvihadlo, které bylo z úsporných důvodů odsunuto "na pak". Pak už nikdy nenastalo. Když přejdete hráz Slap k pravému břehu, uvidíte tam vjezd do projektované vodní štoly k šachtě.
Vy, blbci, nepřete se spolu, spor uzavřete s noblesou!
A pak ať zapěje vůl volu: "Ach kde ti loňští blbci jsou?" (pfc!)
Ivan
Příspěvky: 30159
Registrován: pát 15. led 2016 10:46:25
Bydliště: Brno

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Ivan »

zdenek.hudec píše: úte 14. zář 2021 20:48:44 V případě Orlíka byla vana velké železnice už dodána na staveniště (mám to přímo od bývalého hlavního hrázného, otce mého spolužáka z fakulty) a odvezena, protože bylo třeba stavbu otevřít před termínem, aby se zpevnil závazek. Pak už se ta vana nikdy na místo nevrátila. Jestli Vám to připadá jako rozumné šetření...
Takže po těch 60 letech už by celé zařízení bylo stejně zralé na totálku (možná i nová vana), čili ano, je to rozumné šetření.
Nemám důvod nenazývat věci (květiny, lidi, města, moře, kuřata, stavení...) jejich pravými jmény.
Uživatelský avatar
Dominik
Příspěvky: 180
Registrován: pát 03. zář 2021 16:35:36

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Dominik »

Morris Zapp píše: úte 14. zář 2021 18:46:55
Drn píše: úte 14. zář 2021 18:20:33 Sušička prádla je pro mne naprosto nepostradatelná, ač jsem ji taky zprvu odmítal.
Holt bydlení v bytě...
➡️ Morrisovy obsese.
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26935
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Drn »

Furt lepší, než abscesy. :mrgreen:
"Hlavně se z toho neposrat!"
Ondřej M.
Příspěvky: 6550
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Ondřej M. »

Morris Zapp píše: úte 14. zář 2021 18:46:55
Drn píše: úte 14. zář 2021 18:20:33 Sušička prádla je pro mne naprosto nepostradatelná, ač jsem ji taky zprvu odmítal.
Holt bydlení v bytě...
On Drn není domkář?
Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 26935
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Cyklisti a buzioblečkáři

Příspěvek od Drn »

Je. Ale zatím kvůli soukromí žije v pronajatém bytu.
"Hlavně se z toho neposrat!"
Odpovědět