Železniční nehody

Zde si můžeme povídat o všem, co se týká železnice bez konkrétní lokalizace.

Moderátor: vostrej cenzor

babilon
Příspěvky: 684
Registrován: úte 02. úno 2016 22:41:00

Re: Železniční nehody

Příspěvekod babilon » čtv 09. črc 2020 16:53:26

Ahmad Šáh Masúd píše:
babilon píše:
Milan_Z píše:Vždycky mne napadá, proč nemohou být soupravy vybaveny GPS aby viděl dirigující jejich pohyb.

Ty GPS tam zkusta jsou, dokonce se data o poloze směrem k SŽDC předávají. Jak jinak by Babitron dostával informaci o odjezdu vlaků ze všech zastávek (včetně toho kritického z Perninku)?

A jste si jistej? Já jsem si jistý jen tím, že občas (z některých HV) jsou data k dopravci ČD a.s. pro jeho vlastní účely (SŽ je rozhodně neposkytují).

Vypadá to, že máte pravdu - v Grappu vlaky stále visí v Nové Roli a Potůčkách, zatímco v Babitronu už popojely do Nejdku-Suché a Horní Blatné (a zpoždění se mění, takže to nebude extrapolace předchozí polohy bez reálných dat). Nicméně data existují a někdo (klidně i samo ČD) by je mohl využít k sledování podezřelých stavů.

Uživatelský avatar
Ahmad Šáh Masúd
Příspěvky: 6281
Registrován: pát 11. pro 2015 9:56:24
Bydliště: Panszir Valley

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Ahmad Šáh Masúd » čtv 09. črc 2020 17:51:11

Závisí to na typu zabezpečovacího zařízení - GTN si bere data z elektronických stavědel a to je jen Nejdek, Stará a Nová Role a KV. V KV na dolním nádraží to zadáváme manuálně, na tratích D3 manuálně tam, kde je ohlašovací povinnost nebo určený dopravní bod - třeba konec trati. Ještě platí, že ČD ty data mají jen z moderních vozidel - nějaká 810 do Lokte nebo Bělé nad Radbuzou nevysílá vůbec nic. IMHO z toho mají jen nějakou omezenou diagnostiku stavu vozidla, nic víc.
Nepoužitelné pro zabezpečení je to i z toho důvodu, že se mohu splést a zadat úplně chybný čas odjezdu nebo příjezdu, klidně náskok nebo zpoždění, bez vazby na realitu.
احمد شاه مسعود
Autoban na toho šimpanze z Lesné!

LiborII
Příspěvky: 3790
Registrován: pon 18. led 2016 8:23:18

Re: Železniční nehody

Příspěvekod LiborII » čtv 09. črc 2020 18:10:40

Petr Šimral píše:
Drn píše:Mluvčí DI teď v Událostech "opět lhal", že z poslechu komunikace z redatů jednoznačně vyplynulo, že vlak do KV měl v Perníku počkat na vlak z KV, což neudělal.

Tak jak to bylo doopravdy, znalí PŠ a Modris? Já tomu teda fakt nerozumím. ;)


Já Drne předpokládám, že poslední komunikace s vlakem 17113 proběhla v Potůčkách (dále již k ní nebyl důvod a v Perninku již neproběhla) a bylo to asi takto:

Píp píp. Zde dirigující dispečer Morris
Zde Potůčky, strojvedoucí vlaku 17113 Šimral. Vlak 17113 v Potůčkách ve 14:51 Šimral.
Vlak 17113 v Potůčkách, rozuměl Morris.
Může odjet vlak 17113 z Potůčků do Perninku ve 14:52 Šimral? --> zde předpokládám, že strojvedoucí požádal opravdu do Perninku, tedy že nemusel být opraven dirigujícím dispečerem. Bylo - li by tomu jinak, předpokládám, že by to mluvčí DI ČR minimálně naznačil, že tam byl nedostatek.
Ano, vlak 17113 může odjet ve 14:52 z Potůčků do Perninku Morris


Tak konečně chápu, že ta komunikace s chozením do domečku s telefonem měla opravdu na dobu jízdy významný vliv. To má dráha ještě z pera Karolíny Světlé, ne?

Vlak XXXX žádá o souhlas z Potůčků do Perninku (předpokládám, že dirigující má hodinky, takže nač čas). Vlak XXXX má souhlas (souhlas udělen). V případě, že se fíra unáhlil, pak vlak XXXX negativní (čeká na vlak XXXX).
Tři věty, ale všude a vždy. To je takový problém?

Petr Šimral píše:
Drn píše:Neproběhla, ačkoliv měla, protože je pevná. Přesto odjel.

Bohužel Drne toto je jediná ohlašovací povinnost v Perninku po celý den a jediné křižování, to pouze v pracovní dny.


Takže to je potvrzené - ojedinělá anomálie, aneb občas, někdy, někde. Přesně vstupenka do průseru.

Já chápu, že my laici nemůžeme vidět do tajnosnubných zákoutí provozování dráhy, ale je to naprosto blbě.

Uživatelský avatar
Ahmad Šáh Masúd
Příspěvky: 6281
Registrován: pát 11. pro 2015 9:56:24
Bydliště: Panszir Valley

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Ahmad Šáh Masúd » čtv 09. črc 2020 18:24:55

To není anomálie, ale pravidelné křižování - 5 dní ze sedmi v týdnu.

Karolína Světlá se ještě více rozepsala v následujícím ZÁVAZNÉM slovním znění:
Vlak 27106 v Aši městě. Může odjet vlak 27206 v 10:36 z Aše do Hranic v Čechách a zpět jako vlak 27207 z Hranic v Čechách do Aše města Tupolev?
Ano, vlak 27206 může odjet v 10,36 z Aše do Hranic v Čechách a zpět jako vlak 27207 z Hranic v Čechách do Aše města. Polikarpov


Do toho vám ještě žvaní dalších pět nebo kolik kolegů ty samé a podobné fráze ve všech dalších dopravnách, jak jste včera říkal. ;)
A na průser bude zaděláno.
احمد شاه مسعود
Autoban na toho šimpanze z Lesné!

Uživatelský avatar
Ahmad Šáh Masúd
Příspěvky: 6281
Registrován: pát 11. pro 2015 9:56:24
Bydliště: Panszir Valley

D3

Příspěvekod Ahmad Šáh Masúd » čtv 09. črc 2020 18:38:17

164. Strojvedoucí (výpravčí přilehlé stanice) žádá o svolení k odjezdu takto:
”Může odjet vlak 28106 v 5.32 z Vodňan do Bavorova? Mikeš.”.
”Může odjet vlak 27202 v 5.16 ze Skalné do Lubů a zpět jako vlak 27203 do
Velkého Luhu? Sojka.”.
”Může odjet vlak 87196 v 10.14 z Litně do km 2,4 a zpět do Litně? Fiala.”
”Může odjet vlak 88792 ve 12.45 z Bechyně do km 14,1? Benč.”
”Může odjet vlak 88793 ve 13.20 z km 14,1 do Bechyně? Benč.”
Tento dotaz se nezapisuje.
Dirigující dispečer udělí svolení takto:
”Ano, vlak 28106 může odjet v 5.32 z Vodňan do Bavorova. Kokeš.”.
”Ano, vlak 27202 může odjet v 5.16 ze Skalné do Lubů a zpět jako vlak 27203
do Velkého Luhu. Straka.”.
”Ano, vlak 87196 může odjet v 10.14 z Litně do km 2,4 a zpět do Litně. Veselý.”.
”Ano, vlak 88792 může odjet ve 12.45 z Bechyně do km 14,1. Krejcar.”.
”Ano, vlak 88793 může odjet ve 13.20 z km 14,1 do Bechyně. Krejcar.”.
احمد شاه مسعود
Autoban na toho šimpanze z Lesné!

Jana
Příspěvky: 3256
Registrován: úte 08. pro 2015 21:52:47

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Jana » čtv 09. črc 2020 18:51:30

https://zdopravy.cz/dokument-zeleznicni ... nic-53499/
Silně mi to připoná blábolení toho včerejšího "experta".

Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 22876
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Drn » čtv 09. črc 2020 19:54:54

Morris Zapp píše:
Drn píše:Tak, že se zruší a už není pevná, ale žádná, vašnosto. :D :P
A ty jsi včera teda poznal jak, že měl tu tvoji "pevnou" a ne zrušenou.. :?:

Řekl mi to jeden z těch, co tam jezdí pravidelně.
Řekl mi toho mnohem víc. Ale to tu už sdělovat nebudu. Víš jak? Pracovní věci tu řešíme jen vocamcaď pocamcaď ... někteří, pracující v utajení, vůbec.

Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 21685
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 09. črc 2020 20:44:38

Nemusíš se stydět za to, že jsi plácnul blábol - ty přece na D3 už roky nejezdíš.
Ale považuju za nutné to jako blábol důrazně deklarovat, aby nebyli mateni zdejší laici.

Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 22876
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Drn » čtv 09. črc 2020 20:45:34

Tak to deklaruj a nepruď furt. ;-)

Však ty ses se svými dopředu deklarovanými znalostmi D3 taky extra nepředved. Ale klidně piš deklaraci. :D

Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 21685
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 09. črc 2020 20:48:42

He??

Uživatelský avatar
Pavel
Příspěvky: 12799
Registrován: stř 09. pro 2015 8:16:31

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Pavel » čtv 09. črc 2020 21:56:45

Drn píše:Však ty ses se svými dopředu deklarovanými znalostmi D3 taky extra nepředved. Ale klidně piš deklaraci. :D

Domnívám se, že Morris se Slídilem toho mají na D3 naježděno víc, než si myslíte :-)

Petr Šimral
Příspěvky: 707
Registrován: stř 13. led 2016 17:21:13

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Petr Šimral » čtv 09. črc 2020 23:10:06

A i oddirigováno :-)
Nemodrý kojot sledující zmenšování podílu modré karavany :-)

Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 8136
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Slídil » pát 10. črc 2020 6:46:20

A nepomohla by na tyhle bouračky takováto věc: Fíra by měl na stanovišti tablet s aplikací; při hovoru s dirigentem by zadal, do jaké stanice má MA (oprávnění jet) a aplikace by mu vrátila dvojmístný kód (např. “J6” - ten kód by se generoval z více skutečností, ne jen z cílového místa), který by fíra řekl dirigentovi a ten by to zadal u sebe, a pokud by to sedělo, potvrdil by dirigent správnost.

Na fíru by svítilo, kam až může jet, a navíc, pokud by fíra z toho místa odjel a bylo by tam GPS pokrytí, začalo by to ječet.

Tablet s aplikací by si “cizinec na D3” nafasoval společně s klíčema. Stačilo by mu na mašině jen místo někde u skla a USB zásuvka.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET

Uživatelský avatar
Slídil
Příspěvky: 8136
Registrován: stř 09. pro 2015 8:54:51
Bydliště: nahe des Tantedorfs

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Slídil » pát 10. črc 2020 7:26:57

Nebo ještě jinak: Dirigent by fírovi nejen potvrdil správnost, ale řekl by mu “svůj” kód (vypočtený i z jeho kódu), ten by fíra zadal a pak teprve by nové MA platilo. Jinak řečeno, telefonní kanál mezi fírou a dirigentem by současně sloužil i pro relativně bezpečnou výměnu dat mezi dirigentským PC a fírovským tabletem.
Neberte tak vážně, co sem píšu
Punk is not EET

mikulda
Příspěvky: 3517
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Železniční nehody

Příspěvekod mikulda » pát 10. črc 2020 11:43:31

Mě napadla s tabletem jiná věc:
Jízdní řád by se zobrazoval pouze do místa ohlašovačky. Dále by se zobrazil až po odklepnutí tlačítka "ohlásil jsem se".

Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 21685
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Morris Zapp » pát 10. črc 2020 11:48:30

Tak to budou fírové odklepávat dopředu, aby to viděli celé a neprudilo je to.

Ondřej M.
Příspěvky: 3697
Registrován: stř 18. dub 2018 11:33:03

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Ondřej M. » pát 10. črc 2020 11:52:00

Slídil píše:Nebo ještě jinak: Dirigent by fírovi nejen potvrdil správnost, ale řekl by mu “svůj” kód (vypočtený i z jeho kódu), ten by fíra zadal a pak teprve by nové MA platilo. Jinak řečeno, telefonní kanál mezi fírou a dirigentem by současně sloužil i pro relativně bezpečnou výměnu dat mezi dirigentským PC a fírovským tabletem.

Já bych to viděl jednodušeji - MA by se zadávalo od dopravny k dopravně pokryté GSM (předpokládám, že dopravny se obvykle vyskytují v místech, kde ten signál je). Tablet by komunikoval s dirigentovým rozhraním přes GPRS s použitím pozice získané z GPS. Už při příjezdu do dopravny, kde se má křižovat, by fíru upozornil. V okamžiku, kdy by fíra vyjel bez udělené MA by to na něj začalo ječet, a na dirigenta taky. Sice by to nedokázalo vlak samo zastavit, ale předpokládám, že fíra, který je při smyslech, by to udělal sám.
Pravděpodobnost, že fíra dostane infarkt a během kolabování odbrzdí a zadá jízdu, je tak malá, že ji není nutno řešit. A klidně to může pracovat s nějakou dvoustupňovou autentizací jako při přihlašování k bankovnímu účtu.

Uživatelský avatar
Morris Zapp
Příspěvky: 21685
Registrován: úte 08. pro 2015 19:16:47
Bydliště: Plotinus

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Morris Zapp » pát 10. črc 2020 11:57:37

Ondřej M. píše:Už při příjezdu do dopravny, kde se má křižovat, by fíru upozornil.
Odkud ten tablet ví, kde má křižovat..?

mikulda
Příspěvky: 3517
Registrován: čtv 10. pro 2015 1:03:22

Re: Železniční nehody

Příspěvekod mikulda » pát 10. črc 2020 12:23:32

Morris Zapp píše:Tak to budou fírové odklepávat dopředu, aby to viděli celé a neprudilo je to.

Co by je mělo prudit?

Uživatelský avatar
Drn
Příspěvky: 22876
Registrován: čtv 10. pro 2015 15:31:54
Bydliště: Litoměřice nad Labem a Ohří

Re: Železniční nehody

Příspěvekod Drn » pát 10. črc 2020 12:25:44

Ondřej M. píše:Pravděpodobnost, že fíra dostane infarkt a během kolabování odbrzdí a zadá jízdu, je tak malá, že ji není nutno řešit. A klidně to může pracovat s nějakou dvoustupňovou autentizací jako při přihlašování k bankovnímu účtu.

Na to stačí KBS, která ho po chvíli odpráskne. ;-)


Zpět na “ŽELEZNICE VŠEOBECNĚ”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host